Digileluissa on kerrottu viime aikoina Netflixin heikosta sisältötarjonnasta ja miten Netflix itse asiassa ajaa käyttäjänsä piraattipalveluiden pariin. Nyt myös Digitaalinen elämä blogissa on kerrottu miten Netflixin käyttö loppui heti alkuunsa.
Digitaalinen elämä blogin ylläpitäjä oli ottanut käyttöön Netflixin kuukauden ilmaisen koejakson Apple TV:llä, mutta ilmaisen palvelun sijaan Applen iTunes veloitti luottokortilta heti 7,99 euroa. Netflixin ja Applen asiakaspalvelijat pallottelivat asiaa, eikä Applen asiakaspalvelija ollut aluksi edes kuullut Netflixistä.
Ongelma johtui Apple TV:stä, jonka joku oli palauttanut Verkkokauppaan ja jonka blogin ylläpitäjä oli ostanut ”löytöpisteestä”. Laitteen alkuperäinen ostaja oli ottanut Netflixin ilmaisen koejakson käyttöön ja tämän vuoksi uudelta omistajalta yritettiin veloittaa Netflixin käytöstä heti ensimmäisestä päivästä lähtien.
Netflix kertoi, että käyttäjä on kyllä oikeutettu ilmaiseen koejaksoon, mutta kun asiakas sai rahansa takaisin iTunesista, peruutti myös Netflix käyttäjän jäsenyyden. Netflix on kaiketi tehnyt järjestelmän, joka estää Netflixin ilmaisten kokeilujaksojen väärinkäytön, mutta samalla estetään uusia asiakkaita kokeilemasta palvelua käytettynä hankitulla laitteella.