Maksukanavien tilaajien määrä kasvoi viime vuonna 100 000 tilaajalla ja jo joka kolmas kotitalous katselee maksukanavia. Yhteensä maksukanavia katsovia talouksia on Suomessa jo lähes 700 000.
Myös nettitelevision katselun määrä kasvaa, sillä jo joka kuudennessa kotitaloudessa katsotaan kotimaisten tv-yhtiöiden nettitelevisioista kokonaisia ohjelmia viikottain. Puolessa kotitalouksista nettitelevisiosta katsellaan kokonaisia ohjelmia ainakin joskus.
Suomalaiset katselivat televisiota viime vuonna keskimäärin 2 tuntia 58 minuuttia päivittäin ja 90 prosenttia suomalaisista katselee televisiota viikottain. Ylen kanavat veivät suurimman osan katseluajasta, eli 44,4 prosenttia. MTV Oy:n kanavat saivat 30,3 prosenttia ja Nelonen Median kanavat 15 prosenttia katseluajasta.