Suurten vähintään 60-tuumaisten televisioiden myynnin nopea kasvu alkoi vuosi sitten Yhdysvalloissa, missä suurten televisioiden myynti kolminkertaistui puolessa vuodessa. Lokakuussa myynti kolminkertaistui Euroopassa kolminkertaiseksi verrattuna edelliseen kuukauteen ja nyt saman ilmiön ennustetaan saapuvan Suomeenkin.
Suurien 60-80-tuumaisten televisioiden kauppaa vauhdittaa erityisesti suuren urheilukisat, kuten jääkiekon MM-kisat, jalkapallon ja yleisurheilun EM-kilpailut sekä Olympialaiset. Myös teräväpiirtolaadulla näkyvät F1-kilpailut lisäävät suurten televisioiden myyntiä.
Hedengren Kodintekniikan toimitusjohtaja Mika Santala kertoo televisioruutujen koon hyppäävän ihan uusiin kokoluokkiin. ”Iso televisio tarkoittaa jatkossa kuvaruutua 60″ ylöspäin. Kesällä tulee myyntiin ensimmäinen 80″ kokoinen televisio”, kertoo Santala Talouselämälle.