Videonauhureiden saapumisesta lähtien television katsojat ovat ohittaneet mainokset joko kelaamalla tai nykyään yhä useammin hyppimällä mainoskatkojen ohi. Mainosten ohitus saattaa kuitenkin loppua tulevaisuudessa. Vuosi sitten Suomen tekijänoikeusjärjestöt, televisioyhtiöt sekä operaattorit jättivät lakiehdotuksen, jonka mukaan IPTV-palveluiden katsojille esitettäisiin mainoksia, joita ei voi kelata.
Nyt Samsungin älytelevision käyttäjät ovat törmänneet vastaavaan tapaukseen. Useat käyttäjät ovat kertoneet Samsungin television esittäneen Pepsin mainoksia, kun he ovat katselleet esimerkiksi omia kotivideoita tai omalla kiintolevyllä olevia elokuvia Samsungin televisiolla.
Myös Australian suurimman maksukanavapalvelu Foxtelin asiakkaat ovat kertoneet nähneensä Pepsin mainoksia noin 15-25 minuutin välein, kun he ovat käyttäneet palvelua Samsungin älytelevisioissa olevalla sovelluksella. Samsung on kertonut, että ominaisuus lipsahti vahingossa mukaan Australiassa ostettuihin Samsungin televisioiden ohjelmistopäivitykseen. Samsungin mukaan he poistavat ominaisuuden Australian televisioista, eikä heillä ole aikomusta tuoda pakkomainoksia Australiaan lähitulevaisuudessa.