Meidän Samsungin älytelevisio on toiminut hyvin jo pari vuotta, mutta tänään se pääsi yllättämään. Television Smart Hub -älypuolen avaus kertoi, ettei televisio yhdisty internettiin, jolloin esimerkiksi videopalveluiden käyttö on mahdotonta.
Televisio saa kyllä yhteyden ADSL-modeemiin, mutta siitä pidemmälle yhteys ei enää kulje. Samaan aikaan kuitenkin kaikki muut laitteet toimivat moitteetta. Netistä löytyy muutamia korjauskeinoja, esimerkiksi DNS-asetusten muuttaminen, virtajohdon irrotusja älysovellusten uudelleenasennus tiettyjä kaukosäätimen nappeja painamalla. Mitkään vinkit eivät kuitenkaan auttaneet.
Pikainen selvittely paljasti, että ongelmia on myös muilla Samsungin älytelevisioiden käyttäjillä (esimerkiksi täällä) ja vastaavia ongelmia on ollut silloin tällöin aiemminkin. Näyttäisi siltä, että televisio ottaa yhteyden Samsungin palvelimiin ja jos tämä yhteys ei toimi, päättelee televisio koko nettiyhteyden olevan poissa pelistä.
Tästä tulee väkisinkin mieleen, että olisikohan Samsungin kannattanut jättää oman palvelimen pakollinen käyttö pois välistä, jolloin televisiolla voisi käyttää nettiä, vaikka Samsungilla olisikin ongelmia palvelintensa kanssa.
Toimiiko sinun Samsung-älytelevision netti?