3DESPN on julkaissut tulokset tekemästään 3D-televisio-tutkimuksesta, joka suoritettiin jalkapallon MM-kilpailuiden aikana. Tutkimuksen materiaalina käytettiin ESPN:n jalkapallon MM-kilpailuiden 3D-lähetyksiä ja se keskittyi muun muassa yleiseen katseluelämykseen, katselun väsyttävään vaikutukseen ja siihen vaikuttaako kolmiulotteisuus mainonnan tehoon.

”Tämän kattavan tutkimuksen tulokset  osoittavat sen, mitä olemme sanoneet kerta toisensa jälkeen – katsojat nauttivat enemmän 3D:stä”, sanoo ESPN Research + Analyticsin varatoimitusjohtaja Artie Bulgrin.

Tutkimuksen mukaan aktiivisten ja passiivisten 3D-lasien välillä ei ollut suuria eroja. Passiiviset lasit olivat kuitenkin hieman mukavammat, eivätkä ne häirinneet television katselua yhtä paljon, kuin aktiivilasit.

Mainostajia kiinnostanee tieto, jonka mukaan 3D näyttää lisäävän mainoksien tehoa. Esimerkiksi mainostetun tuotteen hankkimista harkitsi 83 prosenttia 3D-ohjelman katsojista, kun vastaava luku kaksiulotteisen ohjelman katsojilla oli 49 prosenttia. Mainoksista myös pidettiin enemmän kolmiulotteisina.