Taloustutkimuksen Verkkobrändien arvostus Suomessa 2011 -tutkimuksen mukaan Yle Areena on arvostetuin suomalainen verkkomediabrändi. Yle on muutenkin hyvin edustettuna, sillä kakkosena verkkomediabrändien listalla on Yle Elävä Arkisto ja kolmosena Yle.
Jos unohdetaan media ja tutkitaan vain verkkobrändejä, niin silloin kärjessä ovat pääkaupunkiseudun kirjastojen yhteisverkko HelMet, Ilmatieteenlaitos ja HSL:n reittiopas.
Yle Areena on myös tunnettavuudeltaan kärkikymmenikössä, vaikka tunnetuin verkkomediabrändi onkin Ilta-Sanomat ja kakkosena on Iltalehti.
Tutkimuksessa oli mukana lähes kaksisataa verkkomediaa ja ensimmäsessä vaiheessa tutkimukseen vastasi 3 192 henkilöä ja toisessa vaiheessa 4191.