Kahdeksan vuotta sitten avattu YouTube on saavuttanut uuden merkkipaalun, sillä yli miljardi erillistä käyttäjää katselee videoita palvelusta joka kuukausi. Tämä merkitsee sitä, että lähes puolet maailman internetiä käyttävästä ihmisestä katselee YouTuben videoita ainakin kerran kuukaudessa.
YouTubea käytetään yhä enenevässä määrin monilla erilaisilla laitteilla. Jo yli puolet palvelun käyttäjistä katsoo videoita vähintään kahdella eri laitteella ja erityisesti paljon internetiä käyttävistä henkilöistä yli kaksi kolmasosaa katsoo YouTuben videoita älypuhelimella. Internetiä paljon käyttävistä henkilöistä jopa 41 prosenttia katsoo videoita puhelimellaan odottaessaan jotakuta ja 18 prosenttia koulu- tai työmatkan aikana. Viisitoista prosenttia näistä käyttäjistä käyttää YouTubea television mainoskatkojen aikana.
YouTube on kasvanut myös merkittäväksi mainostuspalveluksi, sillä kaikki Yhdysvaltain sadasta suurimmasta mainostajasta näyttävät mainoksia myös YouTuben videoissa.