Toukokuussa ehdotettu useammin mainoksia televisiossa salliva laki tuli voimaan vuodenvaihteessa. Lain mukaan mainoksia voidaan esittää useammin, mutta lyhyempinä, sillä mainosten kokonaispituus pysyi 12 minuutissa tunnissa.
Elokuvissa voi olla lakiehdotuksen mukaan nykyään yksi mainoskatko puolen tunnin välein, kun aiemmin tämä aika oli 45 minuuttia. Muissa ohjelmissa ollut vaatimus 20 minuutin yhtenäisestä ohjelma-ajasta poistui, joten esimerkiksi sarjoissa voidaan esittää nykyään useammin mainoksia. Esimerkiksi MTV3:n kanavilla mainoksia on esitetty tänä vuonna aiempaa enemmän.
Tallentavia digibokseja käyttävät voivat joutua muuttamaan käyttämiänsä mainosten ohitustapoja lyhyempien mainosten vuoksi. Esimerkiksi monien Topfield-boksien käyttäjien käyttämiä hyppynappien hyppypituuksia voi olla tarpeellista lyhentää.