Taloustutkimuksen eMedia 2010 -tutkimuksen mukaan lähes joka kolmas suomalainen katsoo netti-tv:tä ainakin silloin tällöin. Nuorista alle 25-vuotiaista lähes joka toinen käyttää nettitelevisiota ja suosituimpia ohjelmia ovat urheilun lisäksi sarjat ja uutiset.
”Ylen Areena näyttäisi olevan palveluista suosituin. Sitä katsotaan enemmän kuin kaupallisten kanavien nettitarjontaa. Maksulliset netti-tv-kanavat eivät näy vastauksissa juuri ollenkaan”, Taloustutkimuksen tutkimusassistentti Johanna Teräväinen kertoo.
Nettitelevisiota katsovien määrä on lisääntynyt parissa vuodessa, sillä kaksi vuotta sitten tehdyn tutkimuksen mukaan netti-tv:tä katsoi noin 20 prosenttia suomalaisista. Tutkimusta varten haastateltiin tämän vuoden helmikuussa puhelimitse tuhatta 15–79 -vuotiasta suomalaista ja 2 500 netin käyttäjää vastasi internetkyselyyn.